Kurs i digital kommunikasjon og bruk av sosiale medier for bakerier og konditorier

Publisert

illustrasjonsbilde for digital kommunikasjon

Hvordan bruke nye utfordringer til å skape nye muligheter? Behovet for kommunikasjon, informasjon og tilgjengelighet har økt under korona-pandemien og vil fortsatt være viktig i tiden fremover. Derfor tilbyr BKLF et kurs i digital kommunikasjon og bruk av sosiale medier spesialtilpasset for bakerier og konditorier.

Et samfunn i endring - før og etter covid-19. Vi har alle stått i en situasjon med store endringer og omstillinger. Hvordan bruke nye utfordringer til å skape nye muligheter? Behovet for kommunikasjon, informasjon og tilgjengelighet har økt og vil fortsatt være viktig i tiden fremover. På dette kurset vil du få tips til velsmakende kommunikasjon og inspirasjon med faglig påfyll og nyttige tips som du kan ta i bruk direkte etter kurset.

 

Nye utfordringer - nye muligheter?

Temaer for kurset: 

  • Hvordan lykkes med å bruke sosiale medier som virkemidler og hvilke muligheter gir dette for økt kundelojalitet og økt salg i tiden fremover?
  • Bruk av FB, Instagram og youtube med eksempler
  • Poster og stories med bruk av tekst, film og bilder
  • Rekruttering av følgere
  • Hvordan selge bakverk på nett - med eksempler
  • Synergi mellom sosiale medier, hjemmesider og nettbutikk
  • Tips for å drive en best mulig nettbutikk,
    • Fokus på effektivitet, brukervennlighet og mersalg
    • App i tillegg til nettside?
    • Velge riktig betalingsløsning
  • Optimalisering over Google algoritme
    • Slik blir du funnet ved søk
    • Hvorfor bruke gode bilder?
    • Hva skal jeg egentlig med en blogg?
  • Google Ads og Facebook annonsering
    • Muligheter og begrensninger
    • Eksempler til etterfølgelse
    • Hvordan nå et begrenset publikum på en billig og effektiv måte?
    • Sammenheng mellom annonsering og synlighet

Kurset arrangeres på Næringslivets Hus, NHO med en deltakeravgift fra kr 2500,- per person.

Kursholdere