-
Baker- og Konditorlandslaget: møt Umid Fotikh
Umid Fotikh kom til Norge som flyktning for femten år siden. At han skulle bli baker var ikke det han hadde forestilt seg den gang, men i dag er han med på Baker- og Konditorlandslaget.
-
Kakedagen
Er det en dag du skal unne deg noe godt må det jo være på selveste Kakedagen 8 april! Her finner du oppskrift på tre av landslagets favoritter.
-
Nå starter vårens tøffeste bakeprosess
Juryen settes nå til heving – de neste seks månedene skal det avgjøres hvem som blir «Årets bakeri 2025».
-
Bransjeundersøkelsen 2025
Med den årlige bransjeundersøkelsen, ønsker BKLF å kartlegge utvikling i bransjen og hvilke behov bransjen har for ulike tjenester. Ditt svar er utrolig viktig for oss!
-
Har kvalifisert seg til VM
Mange har sikkert fått med seg at Daniel Sunzenauer er Skandinavias første brød-sommelier. Den 21. mai har han mulighet til å bli verdens første verdensmester i faget.
-
Har lyst å bli Årets Konditor
Xiao Juan Peng har vunnet bronse med bakerlandslaget i VM, Coupe du Monde de la Boulangerie, og sølv med konditorlandslaget i VM, iba UIBC-Cup. 20. mars skal hun konkurrere om å bli Norges beste konditor.
-
WorldSkills Norway søker prosjektansvarlig
Vil du være med å inspirere fremtidens yrkesfagarbeidere? Har du erfaring med prosjektarbeid og en brennende interesse for yrkesfag? Se stillingsutlysningen fra Worldskills Norway.
-
Landslagets trenerapparat for 2025 er klart
Sammen tok de bronsemedalje i VM - Coupe du Monde de la Boulangerie i 2022. Nå har de store ambisjoner om et baker- og konditorlandslag, hvor både trenere og utøvere kan tenke langsiktig og trene mot felles mål.
-
Støtt opp om den norske bakeren!
16. oktober ble verdens brøddag feiret over hele verden, men hvorfor skal vi bry oss om brød? Norske brød er både klimavennlige, bærekraftige og næringsrike. Og de har en særlig plass i norsk kosthold og kulturtradisjon. Det skal vi takke den lokale, norske bakeren for.
-
Uforståelig budsjettkutt
I forslaget til statsbudsjett for 2025 kutter regjeringen nærmere 5 millioner i Helsedirektoratets markedsføringsmidler knyttet til folkehelse. – I en mediehverdag med så mye feilinformasjon og konspirasjonsteorier om kosthold og helse er det helt feil strategi av regjeringen å kutte i midlene. Forbrukerne trenger mer, ikke mindre, saklig informasjon om hva som bør inngå i et sunt kosthold, mener NHO Mat og Drikke